Virgil Stanescu, managerul-jucator de la Steaua. Sportivul care s-a educat in America vrea sa aduca tinerii in sala de sport

Nu pot sa spun ca sunt mort dupa baschet. Am jucat prin curtea scolii cand eram mai mic si cam atat. La meciuri mergeam doar ca sa fiu alaturi de Steaua, impreuna cu tatal meu, la orice competitie: hochei, volei, fotbal, rugby, baschet, polo. Asta se intampla pe vremea fostului presedinte, Nicolae Ceausescu.

Apoi m-am axat pe fotbal si rugby, singurele sectii care au mai produs rezultate dupa revolutie.

In urma cu cateva saptamani, deranjat de lipsa de respect fata de trecut a celor care conduc FC Steaua in momentul de fata am decis sa renunt la fotbal sa ma intorc la ceea ce am iubit inca de la inceput: Clubul Sportiv al Armatei Steaua Bucuresti, singurul bastion care mai pastreaza intacte valorile care m-au adus sub culorile ros-albastre.

Cum la rugby e pauza competitionala am ajuns la baschet. Iar surpriza a fost una mare de tot

Mai jos gasiti un interviu cu Virgil Stanescu, omul din spatele relansarii Stelei la baschet. Mi-a facut placere sa il citesc si m-am bucurat sa aflu ca mai exista astfel de oameni in Romania

„O singura data faci o prima impresie, iar la 2.08 metri ai mei ies in evidenta inca de la inceputul unei conversatii”, imi spune Virgil Stanescu, pe care il intalnesc la restaurantul Ancora din Parcul Herastrau, local detinut de omul de media Marius Tuca. „Am credibilitate in fata potentialilor parteneri pentru ca vorbesc cu pasiune despre sport. Steaua este proiectul meu de suflet”, spune sportivul referindu-se la potentialii sponsori, principala tinta a oricarui manager sportiv care se respecta. El coordoneaza administrativ echipa de baschet Steaua CSM Eximbank si, in acelasi timp, joaca in toate meciurile formatiei nou-promovate in prima liga din Romania.

O zi din viata lui Virgil Stanescu incepe la birou, cu multe proiecte de management, si se continua cu primul antrenament de la ora 11 la 13, apoi urmeaza masa de pranz, care de multe ori este servita alaturi de sponsori si alti parteneri. Ulterior, au loc intalniri pentru rezolvarea problemelor organizatorice (relatia cu Federatia si administrarea salii de sport si deplasarile, spre exemplu), urmate de al doilea antrenament al zilei care incepe la 19 si se incheie la 21. Ziua da luni in care Virgil Stanescu a luat pranzul pentru interviul acordat Wall-Street.ro este atipica pentru ca nu include antrenamente, caci echipa a avut trei meciuri consecutive weekendul care tocmai s-a incheiat. „Nu am antrenamente astazi, insa de la management nu am luat pauza”, imi spune zambind Virgil Stanescu. Ziua de lucru se incheie tarziu, in noapte, si de multe ori apar situatia neprevazute, in care un jucator trebuie sa mearga la doctor sau o problema cu un apartament al unui jucator. „Abia acum incep sa simt cu adevarat partea practica a managementului, lucru care ma motiveaza zi de zi, chiar daca ajung acasa seara si imi vad copiii tarziu”, recunoaste sportivul”

Citeste mai mult: http://www.wall-street.ro/special/wall-street-lunch/155963/virgil-stanescu-manager-steaua-wall-street-lunch.html#ixzz2iXkTbh2r

2 comments
  1. Dorel Pietrareanu said:

    Domnule Dragos,
    Sincer, nu sunt un fan al baschetului sau al rugbiului!!! Am zis!
    Costel, tatal tau si prieten al meu, a incercat in repetate randuri, cand ne intilneam la numeroasele sedinte ale Sindicatului militarilor sa ma atraga catre rugby. Nu prea a reusit. Si i-am spus sincer: Sunt prea batran sa invat/inteleg regulile acestui sport dur practicat de oameni nobili, cultivati/educati. Raman la fotbal (si eu ca si Costel sunt FAN Steaua!!!) . Ii spuneam (dealtfel chestie cunoscuta!!!): Fotbalul este un sport nobil practicat de ciobani sau oameni mai putini educati, nu ca la rugby!!! Radea cand ii spuneam, in context: Costele, iubeste-ma cu lipsuri!!! Ii povesteam si ii placea sa asculte despre meciurile de rugby pe care eu le vazusem pe viu, in Anglia si Franta, in cadrul Turneului celor cinci natiuni. Mergeam acolo pentru ca ne invitau gazdele militare, nu pentru ca eram fan! De aceea Costel zicea (si avea mare dreptate!!!): Uite cine are sansa de a vedea astfel de meciuri si eu care iubesc rugbiul… Asta a fost viata, Dragos! Fara suparare si fara ranchiuna! Am fost la locul si momentul potrivit pentru ca atunci, acolo, in tarile amintite, ma trimesese Armata! Am lucrat 20 de ani in domeniul relatiilor militare international !!! Fireste ca am avut astfel de sanse/ oferte/ prilejuri!!! Cum si de ce sa le ratez?! Sunt gras, dar nu sunt si prost!!! Si a mai fost ceva, relativ la baschet!!! Fiind la un curs in SUA, gazdele americane ne-au invitat sa vedem in New Jersey un meci din NBA dintre echipa locala si San Antonio! Revin: Nu sunt un fan al baschetului! Asta e! DAR!!! Dupa ce am vazut acel meci,intre colosii aceia superbi, de culoare, agili si impresionant de rapizi, te rog sa ma crezi ca, revenit in tara, dou-trei luni de zile, ma trezeam sambata dimineata la 3-4 dimineata, sa vad meciurile din NBA transmise de catre PRO TV. Am reintrat insa in starea normala, cand, am facut greseala sa ma uit la niste meciuri de baschet romanesti transmise tot de catre PRO TV, dar din divizia nationala!!! ERA ALTCEVA, PRIETENE!!! Revin: Nu judec pe nimeni! Am spus cate ceva despre experienta mea din rugby si din baschet, fara intentia de a deranja/jigni pe cineva! Mult succes echipei Steaua!!! Cu mult respect si prietenie, Dorel Pietrareanu
    PS Am uitat sa-ti spun ca inperioada cand am lucrat ca observator militar ONU in lumea araba, am avut sansa sa fiu invitat si sa vad pe viu (cum se spune!) un meci de rugby demonstrative in 7 (e corect spus?!) intre echipa nationala din Insulele Fiji si o echipa din lumea araba! Costel era sa faca infarct cand i-am povestit faze din meciul respectiv! De fapt, el m-a ajutat sa inteleg si multe dintre fazele pe care eu I le explicam/povesteam!!! Eu eram ca si un simplu privitor ca si la teatru!!!
    Toate urarile de bine, Domnule Dragos s sper ca nu v-am plictisit cu cele zise!
    Nu asta a fost intentia mea!!!

  2. In primul rand vreau sa va multumesc pentru ca ati avut amabilitatea sa impartasiti aceste experiente cu mine.

    Nu sunteti deloc batran pentru a invata regulile acestui sport, e foarte simplu, daca aveti 5 min sa vedeti acest filmulet va puteti considera avansat: http://youtu.be/IEQyCcageGg

    Eu am avut norocul sa am doi prieteni care mi-au insuflat microbul balonului oval. Au avut rabdare cu mine si mi-au explicat in detaliu toate chichitele. M-am documentat si eu si am ajuns la un nivel decent.

    Imi aduc aminte de un meci la care asistam din tribune, prietenul meu era la centru (arbitru) si la un moment dat a fost o faza controversata. El nu a fost plasat bine si nu a apucat sa vada faza, s-a uitat la mine in tribune si m-a intrebat din priviri daca a fost sau nu tusa. I-am facut un semn discret ca nu a fost. Dupa meci mi-a multumit, decizia fusese buna. Trebuie sa recunosc ca m-am simtit excelent

    Nu am apucat sa ajung la meciuri din 6 Nations (acum sunt 6 natiuni), am fost doar la Barbarians vs Anglia pe Twickenham si la meciul de retragere al jucatorului meu preferat, Tara Galilor vs Barbarians. Sunt niste experiente de neuitat, mai ales cea de la Cardiff unde toata lumea e la fel ca in Ardealul nostru.

    Da, este corect, rugby in 7. Probabil in acele momente rugbyul in 7 nu era atat de popular insa acum va deveni sport olimpic (2016).

    Nivelul din NBA este extraordinar, nu se compara cu nimic. Insa asta se intampla din doua motive:

    1) sistemul universitar care formeaza o piramida imensa si cerne foarte mult
    2) sponsorizarea extraordinara

    Inca o data, va multumesc pentru ca mi-ati scris aceste randuri, povesti despre rugby as asculta la nesfarsit

Lasă un răspuns

