Prof.dr.IACOB HADÂRCĂ

Am fost vreo doua săptămâni prin spital datorita hepatitei mele de tip B,care intre timp a evoluat spre rău , deși am urmat tratament cu INTERFERON și ZEFIX un an și mai apoi cu ENTECAVIR , trei ani.

Moralul era la pământ deși nici acum nu stau prea bine. Am primit nenumărate telefoane ,bine intenționate , de la care prietenii , foștii colegi,rudele , doreau sa ma incurajeze. Știți cum e? Pana nu cade pe tine potopul nu-ti prea dai seama care-i treaba.

Prof.dr.IACOB HADARCA PRIMEȘTE expresia stimei și respectului foștilor elevi de la fostul SECRETAR DE STAT,SORIN ENCUTESCU.

Dintre toate semnalele de incurajare m-a impresionat in mod deosebit unul.Telefonul, apoi telefoanele primite de profesorul meu de matematica din LICEUL MILITAR de la BREAZA.Mai precis domnul profesor dr.IACOB HADÂRCĂ. Un om de excepțională calitate. Atât profesionala dar și umana!

3 dintre „greii” absolventi de la patru F.Se stiu cine sunt.Ca pe urma ” li se urca la cap”.

Acest profesor nu ne-a învățat numai matematica (eu cel putin nu am strălucit la aceasta materie, ( deși de-a lungul carierei parca am fost blestemat sa nu scap de ea) .Este adevarat ca am avut nevoie numai de GEOMETRIE și TRIGONOMETRIE care erau mai „digerabile „( ca de ANALIZA MATEMATICA și ALGEBRA pot spune ca nu  au fost prietenele mele). El ne-a fost în același timp și tata.Pentru ca eram niște copii plecați de acasă de la 14 ani cu gândul de a îmbrățișa o profesie care era respectata la  acea data în ROMANIA. Deși am pierdut poate cei mai frumoși ani ai copilăriei,   ca un făcut,   atât eu cât și toți foștii mei colegi povestim cu drag atâtea sute și sute de întâmplări pe care le-am trăit împreună . De când la conducerea statului a venit SATAN și marionetele,  profesia de militar (ca de altfel toate profesiile din ROMANIA) nu mai este respectata. Nu mai departe de acum câteva luni acest veșnic bețiv se adresa unui general al ARMATEI ROMANIEI cu apelativul „mos  TEACĂ”. Nu conta ca el era chiar ministrul APĂRĂRII NAȚIONALE.

Vorbește GĂLĂ . De ce ați întors toți privirea? V-am captat atenția?

Nu as vrea însa sa amestec aspectele politice cu aceste câteva rânduri de suflet care se vor a exprima recunoștința noastră pentru acest adevarat OM , profesor si tata care este pentru noi profesorul HADÂRCĂ . Spuneam ca era foarte bine pregătit profesional. Pentru aceasta , era deseori invitat la diferite CONGRESE de profil ,motiv pentru care noi ne bucuram ca mai lipsea de la câteva ore (pe care bineînțeles ca le recupera ulterior.

Asta era în 2009………

Nu a ridicat niciodată glasul la noi. Ne era foarte apropiat. De fiecare data avea pregătit câteva cuvinte de suflet pentru fiecare. Ceea ce nu înțelegeam la ore , se străduia sa ne explice mai pe îndelete ,la consultațiile gratuite de după amiaza. Asa ca încet , încet am absolvit cu toții deși munceai pentru o nota buna „de iti săreau capacele”.

Deși au toți tâmplele „ninse”se ” punea de șotie” . Ce dacă? Se spune ca suntem toată viata copii. Nu-i asa?

Nu ca ma laud , dar clasa în care am învățat a dat un ministru, un secretar de stat , un număr doi în ierarhia militara a MApN și nenumărați alți ofițeri și generali , conducători ai unor instituții de învățământ  sau care au ” ocupat funcții  de răspundere în ierarhia militara. Multi au ajuns oameni de răspundere și în civilie: ingineri , politicieni,etc. Alții s-au realizat pe afara (ce faci tu ICHIM RADU ȘTEFAN ? ). Deși vestitul 4 F din perioada 1970-1974 nu se prea lauda cu aceleași rezultate bune la disciplina. Asta poate și datorita  mediului din care proveneau toți colegii mei(vreo 18 din BUCUREȘTI 3 din CONSTANTA,unul de la  ORADEA , de pe la  TIMIȘOARA  PLOIEȘTI  TÂRGOVIȘTE  BUZAU, BOLDEȘTI – SCAENI, BRAȘOV -sa ma ierte cei pe care i-am omis…..) Mai precis toate orașele tarii își trimiseseră „floarea cea vestita” la BREAZA. Anii au trecut. Unii dintre noi nu mai sunt(DUMNEZEU SA-I ODIHNEASCĂ  . Avem fiecare dintre noi familiile noastre. Iata însă ca domnul profesor IACOB HADARCA ne tine aproape tot ca pe copii dansului.Din aceasta cauza , ii mulțumesc,  ii sunt recunoscător și ii urez sănătate veșnică .

Toată stima noastră iubit dascăl!

Fotografie de grup de la revederea din 2009!

COSTEL GĂLĂȚEANU

București , 13 FEBRUARIE 2013

19 comments
  1. Viorica said:

    Am admirat fotografiile si pe facebook ! Intra-adevar ati fost o clasa elita . Dar stiti ceva? Nu-mi place „tonul ” cu , care povestiti ! Nu pot sa va imaginez decat asa cum v-am cunoscut , aici pe blog si in realitate : PUTERNIC …Nu va lasati rapus de ganduri negre…..va asteapta masa de sub cires la Cugir , sa scrieti cartea promisa , cu amintiri din viata dv. , si a altor persoane care le-ati cunoscut . Numai bine !

  2. Doina said:

    Cu asemenea profesor rezultatele au aparut negresit si s-au reflectat in calitatea oamenilor pe care i-a format.
    Este cu atit mai mult de admirat faptul ca ori de cite ori ati avut nevoie a fost alaturi de voi si v-a infuflat optimismul de care ai avea si tu nevoie acum.
    Multa sanatate!

    • Asa este DOINA! Am avut profesori deosebiți .Pe o parte dintre ei ei cunoscut si tu.Mai ales pe domnul HADARCA sau pe acea doamna”născută” nu „făcută ” care este doamna CLAUDIA GIUMANCA!

  3. Doina said:

    Ma intreb cu tristete care din generatiile de „dupa” au mai beneficiat de indrumarea unor asemenea dascali?!
    Citi profesori de limba romana de azi, mai dau teme gen: Eminescu si matematica?
    Intr-adevar, am avut privilegiul de a o cunoaste pe d-na profesoara Giumanca si de a-mi da seama de ce v-a marcat asa de mult personalitatea ei, intreaga voastra adolescenta.
    O doamna „nascuta” ramine in inima tuturor celor care au cunoscut-o dar mai ales in inimile celor care au beneficiat de cunostintele si indrumarile ei.
    Cinste dascalilor vostri!

  4. Marian said:

    Esti tare coane. Hai la treaba ca avem multe de facut pentru ca dusmanii ne lucreaza fara bun simt. Vai noua daca nu scapam de niste nemernici care s-au cocotat ca reptilele pe functii si sunt acoperiti de actualii guvernanti.

  5. Am citit cu emoţie crescândă omagiul ce-l aduceţi dascălilor dumneavoastră şi elogiul ce-l faceţi profesorului ce v-a influenţat ascensiunea. Aţi evocat amintiri dragi fiecărui fost elev şi aţi reuşit să transmiteţi starea dumneavoastră.
    Pentru cadrele militare am toată stimă fiindcă am avut ocazia să cunosc îndeaproape activitatea acestora ( sunt nepoata generalului paraşutist Grigore Baştan , şi nu este singurul cu ştate militare în familie).
    Am citit în introducerea articolului dumneavoastră despre problemele de sănătate pe care le aveţi. La Breaza, există Sanatoriu Eden de medicină naturistă. Cunosc câteva persoane care s-au vindecat miraculos acolo. Sunt şi alte variante. In nici un caz nu trebuie să capitulaţi în faţa depresiei, fiindcă vă puteţi vindeca.
    Multă sănătate vă doresc.

    • Sărut mana doamna GEORGESCU.Sunt onorat și mândru ca am prilejul sa dialoghez cu urmașa celui mai mare și mai valoros parașutist pe care l-a avut vreodată ROMANIA, ,generalul GRIGORE BASTAN.V-as fi recunoscător stimata doamna dacă ați scrie câteva rânduri însoțite de fotografii reprezentându-l pe unchiul dumneavoastră. Nu de alta dar este păcat ca tânăra generație sa nu afle adevăratele legende care s-au scris despre domnia sa.Va mulțumesc în același timp pentru sfatul dumneavoastră. Aștept rezultatele unei analize (chimiohistopatologie(sper ca nu am greșit denumirea)Abia atunci poate voi avea un diagnostic și voi vedea ce drum voi urma.
      Va asigur de respectul meu necondiționat!

  6. Vă mulţumesc pentru primirea călduroasă pe care mi-aţi făcut-o pe blogul dumneavoastră.
    In legătură cu unchiul meu, vă voi răspunde cu plăcere la orice întrebare . Până atunci vă dau lincul către site-ul fundaţiei pe care a înfiinţat-o fiica sa, Valentina Baştan şi pe care onorată şi cu mare bucurie o sprijin în acţiunile pe care le întreprinde. Acesta este site-ul http://www.fundatiagrigorebastan.com/. Ce pot să vă spun în afara celor scrise pe acel site, este faptul că şi în familie a fost acelaşi OM extraordinar pe care l-au cunoscut camarazii săi. Oricând îmi va face plăcere să povestesc despre cel ce a fost unchiul Gres – generalul Grigore Baştan. Oricând sunt gata să vă pot fi de folos în problemele dumneavoastră de sănătate. Cu deosebită stimă şi profundă consideraţie.

    • Sărut mana!
      Am sa cercetez negreșit site-ul.Sa vedem ce voi putea scrie pe blogul meu.
      Mulțumesc pentru sprijinul neconditionat.Cu permisiunea dumneavoastra,nu va spun decat atat cum spun englezii:”tinem legatura”.Va salut cu respect

      • De acord! Cu multă plăcere ! Şi când vreţi să redeveniţi copil, veniţi pe blogul meu unde m-am străduit să creez un colţ din unuversul copilăriei.

  7. Pietrareanu Dorel said:

    Ma bucur, draga Costele, ca ai revenit (sper!) cu bine pe meleagurile… blogului!!!
    Sa-ti dea Dumnezeu multa sanatate si puterea de a trece cu eleganta peste obstacolele pe care viata si unii nemernici politici ni le-au scos si ni le scot in cale.
    Frumoase rinduri ai scris, pline de suflet cantemirist. Sincere felicitari!
    Cind am ajuns eu la Liceul Militar “Dimitrie Cantemir”, in 1972, Domnul Profesor IACOB HADARCA era Director Adjunct al liceului!!!
    Ii multumim si pe aceasta cale pentru tot ce a facut pentru cantemiristi si ii dorim multa sanatate si viata lunga!
    Doamne ce clasa ai avut! Am recunoscut in fotografii MILITARI ADEVARATI.
    Unii dintre dinsii mi-au fost sefi in tara, cu altii am lucrat in strainatate, la NATO la Bruxelles. Pe altii, din cei vazuti in fotografii, i-am cunoscut la diferite activitati la care am participat impreuna la MApN sau la Statul Major General. Sincer, nu am stiut ca ati fost toti in aceeasi clasa la Breaza!
    Ce vremuri am trait, ce vremuri traim!!!
    Sa se fi stins deja sentimentul camaraderiei?!?!?!
    Vom trai si vom vedea !
    Din fericire, si eu am avut o clasa minunata : CLASA « F » 1972-1976, colegi cu care ma mindresc! In ultimii cinci ani, am reusit sa ne intilnim, fireste impreuna cu familiile, in fiecare an, fie la o cabana la Riul Sadului, fie la o cabana pe Valea Doftanei!!!
    Ne e teama, sincer, de momentul cind intilnirile noastre vor incepe cu… un moment de reculegere pentru… Dar asta-i viata! Noi sa fim sanatosi si sa nu uitam de “spiritul cantemirist”!!!
    Inca o data felicitari pentru acest impresionant articol!
    Toate urarile de bine si multa sanatate, Dorel Pietrareanu

  8. Multumesc pentru urările și gândurile bune!Da am avut colegi și prieteni adevărați. Cu majoritatea țin legătura și astăzi. Aceasta relație speciala dintre noi ne mai alina dorul de casa , de prieteni,de frați,de surori,de părinti.
    Din punctul meu de vedere,spiritul cantemirist nu va dispare niciodată. Știu de o fundație înființată de profesorul GIURGINCA,un alt titan al învățământului romanesc.
    DAR SPIRITUL DESPRE CARE VORBEAM VA DĂINUI IN PRIMUL RÂND IN INIMILE NOASTRE..
    Despre un eventual moment neplăcut al viitoarelor reîntâlniri prefer sa nu vorbesc.Deja patru dintre foștii mei colegi nu mai sunt.Ultimul a fost VICTOR IONAȘCU!Dumnezeu sa-i odihnească!

  9. Pietrareanu Dorel said:

    Multumesc frumos pentru comentariu!
    Am avut sansa de a fi, pentru patru ani de zile, elevul „Dascalului de limba neamului”, domnul profesor Constantin Giurginca!!!
    Impreuna cu multi alti transmisionisti am participat si la „ceremonia” de la Cimitirul Ghencea a regretatului nostru prieten Victor Ionascu. Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!
    Pentru tine si pentru toti cititorii acestui impresionant blog de cultura si de civilizatie romaneasca, toate urarile de bine!
    Cu mult respect si prietenie, Dorel Pietrareanu, un cantemirist in cuget si in simtiri!

  10. Dorele fara a fi acuzați de infatuare ,cred ca atât in cazul tău cât și în al meu dar și în cazul celor mai multi dintre colegii noștri, educația primita de la dascălii noștri ,se vede.Apropos și de domnul GIURGINCA sau doamna CLAUDIA GIUMANCA!Sa auzim de bine!

Lasă un răspuns

