EVOLUŢIE

(De Traian Calancia profesor la Grupul Școlar Dr. M. Couca Saveni/Botosani)

Cât sunt copiii noștri mici,

Pentru ei, suntem TĂTICI.

Ce gingaș e, şi sună bine:

– Tăticule, mi‑e dor de tine…

Dar anii trec. Şi deodată,

Nu mai ești tătic, ci TATĂ.

Dar și așa, tot sună bine:

– Pa, tată! S‑auzim de bine…

Când cresc, şi nu le eşti pe plac,

Din tată, tu devii BABAC.

Şi vorba sună trist şi gol:

– Babacule, mai dă‑mi un pol…

Dar viața e un foc de paie,

Şi, vrei nu vrei, ajungi TATAIE.

Iar vorba ta, în râs e luată:

– Tataie, ia mai las‑o baltă…

În anii, care‑ ți mai rămân,

Te vor numi doar, ĂL BĂTRÂN.

Şi vorba lor te năucește:

– Bătrâne, ce‑ ți mai trebuiește…

………………………………….

Copile! Tu să ai știință,

Că ți‑am fost tată cu credință.

Şi din puțin, de‑a fost să fie,

Eu am răbdat și ți‑am dat ȚIE.

Dar, fă‑mi te rog o bucurie!

La cimitir, să vii la mine,

Să‑mi spui ca în copilărie:

– Tăticule, mi‑e dor de tine…

Frumoasa poezie. Cineva a modificat-o putin si acum circula ca fiind scrisa de un anonim sub următoarea  forma:

DOR DE TATA  
Când sunt copiii noștri mici  
Noi pentru ei suntem TĂTICI.  
Ce gingaș e, și sună bine  
TĂTICULE, mi-e dor de tine!  
Dar anii trec și deodată  
Din bun TĂTIC, acum ești TATĂ  
Dar și așa tot sună bine  
TATĂ, îmi este dor de tine!  
Dar cresc copiii și te fac  
Din TATĂ să devii BABAC…  
Și vorba sună trist si gol  
BABACULE, mai dă-mi un pol!  
Cum viața e un foc de paie  
De vrei, nu vrei, ajungi TATAIE,  
Iar vorba ta în râs e luată  
TATAIE ia mai las-o baltă…  
Și-n anii care-ți mai rămân  
Te vor numi doar ĂL BĂTRÂN…  
Și vorba asta te muncește:  
BĂTRÂNE, ce-ți mai trebuiește ?!  
Copile, tu să ai știință  
Am fost un tată cu credință  
Și din puțin, de-a fost să fie,  
Eu am răbdat și ți-am dat ție…  
Dar fă-mi, te rog, o bucurie!  
La cimitir, de vii la mine,  
Să-mi zici tot ca-n copilărie:  
TĂTICULE, mi-e dor de tine….
 
Lasă un răspuns

