Nan’ SAVETĂ- mică schiță de portret

Are 84 de ani și 33 de Kilograme.  Are mintea limpede și se mișcă ca o sfârlează . Acum câțiva ani se urca în  cireș ca sa-și culeagă cireșele. Vorbește tare de teama ca nu o auzi. A trăit și văzut multe la viata ei. Își pregătește singura de mâncare  și își face singura focul în soba. Dacă te uiți mai atent la ea  parca este bunica din descrierea lui BARBU ȘTEFĂNESCU DELAVRANCEA. Din când în când , câte o șuviță de păr ii scapă rebel de sub basmaua arsă și decolorata de soare. Este la curent cu tot ceea ce se întâmplă în viata urbei. Din când în când mai iese pe la poartă poate vede pe cineva sa-i ceara sprijinul pentru câte o mica trebușoară prin bătătură  Ma uimește cu vioiciunea ei.  Daca acum la 84 de ani se mișcă asa de iute ,  atunci la 34 cum o fi fost ? Dar la 24 ? Ma atras la ea asemănarea   cu bunica mea , mamaia AURICA .A avut 11 copii. Acum 80 de ani nu exista noțiunea de planning familiar. I-au trăit numai 9. Acum mai sunt 6 , fiecare la rândul lui bunic.sau bunica. Si mamaia AURICA ca   și nan’SAVETĂ cobora putin broboada peste ochi astfel încât abia puteai sa-i zărești. Eu care nu știam care-i cauza i-o ridicam mereu de pe ochi iar ea o trăgea la loc. Cauza era o mica cataracta care nu o lăsa sa privească în voie la lumina soarelui. Mai multe nu știu despre nan SAVETĂ pentru ca am fost de puține ori la ea . Si nu am vrut să intre la bănuieli dacă o descoseam cu scopul de a scrie mai multe în mica mea schiță de portret .Un singur lucru știu. De câte ori mă duc la prietenul meu de la CUGIR, MIHAI , (nan SAVETĂ e vecina lui  MIHAI, ei schimbă amabilități când se află fiecare în gradina lui) îl întreb ce face prietena mea.

Mi-e dragă pentru ca atunci când o văd  ,parcă as avea-o în față pe bunica mea AURICA (Dumnezeu să o odihnească în pace !). Sa fii sănătoasă nan’ SAVETĂ !

 

 

Costel GĂLĂȚEANU

4 comentarii
  1. VIORICA a spus:

    FELICITARI ! Cu nana Saveta , ati depasit 250000 de vizitatori ! Seara frumoasa !

  2. Sarut mana! Nu-i asa ca este simpatica? S-o vedeți ce se bucura când ma vede!

  3. Dorel Pietrareanu a spus:

    Frumos, de suflet, usor nostalgic acest text-portret.
    Felicitari, Costele!
    O secventa de viata, un om , o persoana ca noi, o persoana ca multe altele, oameni pe linga care adeseori trecem fara a-i observa.
    Si nu pentru ca am fi nepoliticosi! Nu!
    Insa ma tem ca ne-am cam obisnuit sa luam seama doar la persoanele/personalitatile care apar pe micul ecran, iar pe OAMENII de linga noi…
    Frumos, de suflet, usor nostalgic acest text-portret. Felicitari, Costele!
    Toate urarile de bine, Dorel Pietrareanu
    PS Multa sanatate Nan’ Saveta!!!

  4. Mulțumesc! Ești drăguț ca întotdeauna!
    Ceea ce mi-a plăcut mie în viata a fost tocmai acest aspect.Mi-a plăcut sa „bag în seama” pe toată lumea care ma înconjoară e om are ceva interesant în el . Si cel putin o parte buna. Si în mod special îmi plac bătrânii și copii. Si copii și bătrânii sunt lipsiți de apărare și de aceea trebuie apărați. Protejați. Si cu o vorba buna! Face mult. Si cu o întrebare despre cum le mai este traiul …..
    Cam asta este !

Lasă un răspuns

