BASARABIA

Tara mea de dincolo de Prut,
Mi s-a dat porunca sa te uit,
Sa te sterg din minte c-un burete,
Patria mea pusa la perete.

Si, ca-n anii nostri cei mai tristi,
Iar sa ma prefac ca nu existi,
Iar sa ma prefac ca nu pot plange
Si ca alta-i ruda mea de sange.

Tara mea de dincolo de Prut,
Numai lacrima daca-ti mai este scut,
Numai dorul te mai apara de rele,
Tara trista-a Pruturilor mele.

Mi se-ngaduie si-acum, ca mai-nainte,
Sa bocesc cu cateva cuvinte.
Trec pe strada, necajit, si-mi zic:
Of, mai bine mut – decat peltic!

Iarasi, cartile gandite de stra­buni
Mi se zice c-ar fi pline de min­ciuni
Si ca viitorul meu a si trecut,
Tara mea de dincolo de Prut.

Tara mea de din­colo de Prut,
Am sa-ncerc, da­ca-am sa pot, sa uit;
Si, cum scriu la carte-naintasii,
Am sa incerc ca sa-mi iubesc vrajmasii.

Dara dincolo de moarte, tara-a mea,
Nu ma parasi, nu ma lasa –
Cand chema-ma-va la Dansul , Dumnezeu,
Te implor sa spui ca sunt al tau.

Tara mea de dincolo de Prut,
Mi s-a dat porunca sa te uit.
…Dar de-o fi sa mi te uit, suflet al meu,
Uite-ma pre mine Dumnezeu!

NICOLAE DABIJA

Lasă un răspuns

