CE SUNT BUNICII ? (In viziunea unor copii de pina la 8 ani)

Rasfoind „corespondenta am gasit asta . 

Mi-a placut mult si am pus-o pe blog.

Brusc pe cei din partea mamei LENUȚA ca pe ai din parte lui tata nu i-am cunoscut el rămânând orfan la 12 ani! Si tot asa de brusc m-au năpădit amintirile cu frumoasele vacante pe care le petreceam la bunicul STAN si bunica AURICA.Vai ce amintiri.

Acum nu mi-a mai rămas decât sa devin si eu bunic .De aceea am consemnat aceste frumoase definiții ca sa știu sa intru în pielea personajelor ! De ce sa stric eu clișeele?Sa le strice alții!

Deoarece nu am scanate pozele bunicilor DOINEI ,nu am putut sa le pun si pe ale lor! !Dar am s-o fac cat de curand pentru ca asa este fair!

Bunicii sunt o doamna si un domn care nu au proprii copii, de aceea le place de copiii altora.

Bunicii nu au nimic altceva de facut decat sa ne astepte cand mergem  sa-i vizitam.

Sunt atat de batrani incat nu ar trebui sa se joace mult  sau sa alerge, dar sunt de treaba pentru ca ne duc la magazin si ne dau bani.

Sunt oamenii aceia care cand merg cu noi la plimbare, incetinesc pasul ca sa ne arate frunze sau insecte pe jos.

Ei nu tipa niciodata la noi sa ne grabim.

In general, bunicile sunt grase, dar nu chiar atat de grase incat sa nu  ne poata lega sireturile.

Sunt oamenii care poarta ochelari si lenjerie intima caraghioasa.

Sunt oamenii care isi pot scoate dintii si gingiile si sa le puna la  loc.

Bunicii nu trebuie sa fie destepti.

Ei trebuie sa raspunda la intrebari  ca „De ce Dumnezeu nu este casatorit” sau „De ce cainii fugaresc  pisicile”.

Sunt oamenii care, atunci cand ne citesc povesti, nu sar peste  pasaje ca sa scape mai repede.

Si nu se supara daca ii rugam sa ne mai citeasca odata povestea.

Toata lumea ar trebui sa incerce sa aiba bunici, mai ales daca nu au  televizor, pentru ca sunt singurii carora le place sa petreaca timp cu  noi.

Sunt oamenii care stiu ca nu ar trebui sa mancam dulce inainte de  culcare, dar totusi ascund dulciuri pentru noi si ni le aduc in pat  si ne sărută de noapte buna chiar dacă am fost rai mai devreme.

Raspunsul unui copil de 6 ani la intrebarea unde locuieste bunica lui:

Bunica locuieste la aeroport si, cand avem chef de ea, mergem acolo si o luam. Cand vizita s-a terminat, o ducem inapoi la aeroport…

7 comentarii
  1. harlau625 a spus:

    O intrebare de 100 de puncte: De ce bunicii si nepotii sunt in relatii atat de cordiale si se aliaza de multe ori unor cauze comune?
    Raspuns: 1.Si unii si altii sunt in mintea copiilor si 2. Au un dusman comun care le fac viata grea – parinții nepotilor (respectiv copii bunicilor)!
    Sanatate stimate coleg!

    • Da! Foarte corect!Cu alte cuvinte responsabilitatea este in dreptul părinților.Si mi se pare normal asa.Bunicii au avut-o o viata întreagă!Ganduri bune si mult soare asa cum spunea o frumoasa doamna pe aici!

  2. Vio a spus:

    Si totusi , nepotii din societatea de astazi ,s-au „emancipat ” Sa va spun ce crede nepotelul meu despre bunica lui , adica subsemnata ? In 2009 , impreuna cu el (avea 9 ani) , si o alta fetita ,verisoara lui (avea 10 ani), ne-am urcat in masina mea si am mers catre Brasov,- Sinaia-Rasnov-Pitesti- Valea Oltului,….am vizitat tot ce s-a putut referitor la muzee, castele etc. La Olanesti ne-am oprit sa facem o baie la strand si am dormit acolo o seara. Era ultima zi inainte de intoarcere. La un moment dat , in piscina fiind , nepotelul meu imi spune ca , eu sunt O BUNICA ANORMALA !!! Initial am ramas un pic socata , stiindu-l copil educat. I-am cerut sa-mi explice , de ce sunt anormala, la care el imi spune direct; ” pai tu conduci masina cu viteza si nu te bagi in depasiri ca mama, tu folosesti calculatorul si alte bunici nici nu stiun ce-i ala, tu nu faci prajituri , faci doar gogosi ,tu nu mi-ai cumparat nici o jucarie de cand sunt copil ci doar carti, atlase altele pt.scoala, tu ma certi ca si mama cand nu-mi pun lucrurile la locul lor, dar alte bunici iarta pe nepoti, si tu spui intotdeauna ca „daca vrei , poti” ” Sa va spun drept 70% din ce mi-a spus am luat-o ca si compliment. . Inca ceva; este foarte atent cum ma imbrac , uneori chiar ma critica , dar imi da si sugestii de cum mi-ar sta mai bine . Da, eu sunt o bunica fericita. In 15 iunie implineste 13 ani. Multa sanatate tuturor bunicilor!

  3. Doamna VIORICA!
    Copilul a avut dreptate! Dumneavoastră ați ieșit din tiparele unei bunici !Cele consemnate mai sus.Eu știu de ce! Ati fost foarte mult plecata și ați văzut exigentele .V-ați implicat putin in rolul de mama! Si asta în detrimentul mamei!De aceea a spus asa copilul.Va asigur ca nu voi încerca sa ies din tipare.Asta doar dacă DRAGOS , băiatul nostru, nu citește aceste rânduri.Pentru ca el m-ar pune imediat la punct:Haide mai tata ! Poți tu sa nu te implici?Asta bineînțeles cunoscându-mi firea!

    • Vio a spus:

      Inclin sa fiu de partea fiului dv.Dragos. Mi-am , vazut ,”cunoscut ” nepotelul , doar cand avea 3 ani. Mi-ar fi placut sa ma implic ca si bunica traditionala, dar va spun drept nici ca mama nu am fost si nu sunt , „traditionala”. Sunt ,o exigenta , chiar si cu mine insumi (asa cum scrie in zodiac : o leoaica) Un frumos si relaxant sfarsit de saptamana, va doresc !

  4. harlau625 a spus:

    Tot eu! Am trimis linckul de la articolul tau fiicei mele din SUA. A ras de partea finala, sotia tocmai a sosit acasa din SUA. Nepotica este mica, insa cand va fi mai mare, chestia cu bunica care locuieste la aeroport, se va potrivi la fix!

    • Ma bucur ca v-a plăcut!Sa fiți sănătoși și sa aveți prilejul și capacitatea fizica de a merge la nepoți la nunta și,de ce nu ,sa va cunoașteți și strănepoții.

Lasă un răspuns

