Rugby after work – la inceput de drum

Cum a inceput totul

Cu aproape o luna in urma, rasfoind rugby.ro, am observat putina agitatie intr-o sectiune mai putin animata a forumului: “Cafenea, la o discutie despre orice”. Titlul subiectului era extrem de atragator: “INSCRIERE RUGBY”. Satul de privit nenumarate meciuri la campionatul mondial si tanjind dupa o miuta cu un balon oval mai mult decat o seara alaturi de o bruneta cu forme rotunde, am decis sa vad despre ce este vorba.

Mesajul lui Marius m-a bucurat enorm si il redau in intregime mai jos:

“Salutare

Numele meu este Marius si sunt un pasionat al acestui sport.

Din pacate am apucat sa-l practic destul de putin, am jucat in echipa liceului la nivel amator aproximativ 2 ani (un an am fost titular).

Vreau sa vin cu o propunere care sper sa atraga mult interes din partea celor care iubesc acest sport, care l-au practicat sau care doar il privesc. De cate ori ati privit un meci la TV sau pe stadion si ati simtit ca vibrati la o faza spectaculoasa sau la un eseu de parca voi erati in locul celor de pe teren? Mie mi s-a intamplat de multe ori…de mult prea multe ori ca sa raman in continuare simplu spectator.

Stiu ca rugbyul este un sport foarte greu de practicat in lipsa unui mediu organizat din cauza riscului foarte mare de accidentare sau a lipsei unui teren decent unde poti juca. De aceea vreau sa organizez o data pe saptamana un meci de rugby tag (pentru ca rugbyul contact este imposibil de jucat) intre noi cei care iubim acest sport si care nu avem sau nu am avut placerea sa-l practicam.

Voi merge la Federatia Romana de Rugby, acolo unde am facut si un curs de instructor de rugby non-contact anul trecut si am sa vorbesc sa ne ajute cu unul din cele 2 terenuri de antrenament din spatele stadionului national. Voi cere si tag-uri si eventual maieuri de antrenament astfel incat sa putem juca un meci de rugby tag. Stiu ca la federatie sunt oameni deschisi la nou si sunt sigur ca voi gasi sprijin pentru a realiza acest lucru. asa ca daca sunteti doritori va rog sa lasati un reply aici si in momentul in care ne-am strans suficient de multi pentru a juca primul meci, o s-o si facem.

Dupa meciuri se lasa cu bere., asa ca aviz amatorilor!”

Mesajele au inceput sa curga si au aparut si alti baieti interesati de aceasta initiativa. Se contura ceva extrem de frumos. Singura problema era ca nu mai aveam deloc rabdare.

Trebuia sa ne strangem 15 oameni si apoi sa stabilim o data si un loc pentu prima intalnire. Am decis sa ne folosim de facebook, poate asa mai reuseam sa racolam si alti iubitori de rugby.

Asa a luat nastere “Rugby After Work”, un grup unde am discutat si am pus la punct prima noastra intalnire.

In demersul nostru am fost sprijiniti si de Federatia Romana de Rugby, care ne-a pus la dispozitie un teren de antrenament, jaloane, baloane si tag-uri.Pe aceasta cale dorim sa multumim domnului Nicolae Ungureanu, cel care ne-a sprijinit pe partea de logistica.

Fiecare dintre noi am sunat prieteni, fosti jucatori si incet incet ne apropiam de numarul magic, 15. Stefan Rusu, preparator fizic la Soimii Bucuresti a fost de acord sa desfasuram un joc impreuna cu fetele legitimate la acest club. Prin gestul sau, Stefan a fost cel care a pus cireasa pe tort, aveam tot ce ne trebuie, urma prima intalnire.

Prima intalnire, vineri 4 noiembrie

Am stabilit prima intalnire pentru vineri, ora 17.00, pe terenul de la Federatia Romana de Atletism. Terenurile de antrenament de la Federatia Romana de Rugby sunt in refacere asa ca am apelat la aceasta solutie.

Mai aveam de asteptat inca o saptamana pana la marea intalnire. Timpul se scurgea foarte greu. Aproape in fiecare zi primeam telefoane si mesaje din partea prietenilor care aveau si ei aceeasi problema.

Insa zilele au trecut si m-am intalnit cu Marius si Andrei la teren in jur de ora 15:00. Dupa o incalzire de o ora in care am facut incrucisari, linii si am sutat, baietii au inceput incet incet sa apara. Fetele au sosit in jur de 16:30 si a inceput jocul, pe jumatate de teren, 8 la 8.

Ne-am oprit dupa circa o ora, impiedicati de intuneric care isi facuse aparitia mult prea devreme. Dupa o poza de grup, ne-am indreptat spre un pub din apropiere, pentru repriza a treia.

Ce va urma?

Daca totul merge asa cum ne dorim, vom continua intalnirile in fiecare weekend. Cautam o sala cu teren sintetic pentru a face un antrenament si in timpul saptamanii, pe perioada iernii.

In luna decembrie va fi o competitie de rugby tag organizata de FRR la care dorim sa participam.

Scopul nostru este sa adunam la un loc iubitorii rugbyului, indiferent de culorile pe care le iubesc, pentru a ne antrena impreuna si a lega prietenii. In viitor ne propunem sa formam o echipa de amatori.

Daca va doriti sa jucati rugby si nu aveti cu cine sau unde, va asteptam sa va alaturati grupului nostru de pe facebook. Nu conteaza daca nu ati mai jucat, veti progresa alaturi de noi.

Inca o data, multumiri FRR si domnului Nicolae Ungureanu pentru suport, multumiri lui Stefan Rusu si lui Ghita Valentin de la Soimii Bucuresti pentru organizare si fetelor Liliana Radu, Dinca Alina, Dreve Adina, Ionica Lidia si Denisa Spaiuc pentru ca au jucat alaturi de noi, va asteptam si data viitoare. Multumiri si domnului Cristian China Birta care a venit cu propunerea de a scrie pentru Sport Local. Nu in ultimul rand multumesc baietilor care au participat la intalnire.

Un bun prieten spunea ca oamenii care sunt suficienti de nebuni sa creada ca pot schimba lumea, o vor schimba. Plecam la drum cu speranta ca vom putea schimba ceva. Se spune ca rugbyul romanesc este pe cale de disparitie. Refuzam sa credem acest lucru si mergem mai departe cu ganduri mari.

Dragos Galateanu

http://www.sportlocal.ro/rugby-after-work-la.html

Lasă un răspuns

