vitMATINA Cum ne mentinem ficatul sanatos

Ficatul are multe functii, una dintre cele mai importante fiind cea de a inmagazina anumite vitamine, minerale si zaharuri pentru a fi utilizate ca sursa de energie, de a curata si de a filtra toxinele din sange si a controla productia si secretia colesterolului. Starea generala de sanatate si vitalitate a omului depinde, intr-o mare masura, de starea de sanatate a ficatului.

Comenteaza acest subiect pe Forumul MedLive.ro.

Stilul de viata modern poate suprasolicita ficatul. Printre factorii de risc se numara: alcoolul, tutunul, poluantii de mediu, aditivii alimentari, pesticidele agricole, anumite ingrediente ale cosmeticelor, solutiile obisnuite de uz casnic, stresul, medicamentele, calculii biliari, produsele chimice pentru gradinarit, unele materiale de constructie.

Simptomele unui dezechilibru hepatic includ dureri de cap, invinetirea usoara, anxietate, depresie, confuzie, oboseala, icter, libidou scazut, alergii alimentare, capacitate mentala incetinita. Atunci cand ficatul este afectat, nu poate elimina toxinele, care apoi se aduna in sange si, in cele din urma, in creier.

Ce puteti face pentru a va pastra un ficat sanatos:

  • Evitati orice fel de mancare la care banuiti ca ati putea fi intolerant sau alte substante despre care stiti ca afecteaza in mod negativ organismul, precum: alcool in exces, cofeina, tutunul, medicamente cu efect puternic asupra ficatului si a stomacului, mancaruri grele (mezeluri, carnuri grase, alimente uleioase). Mestecati bine mancarea pentru a ajuta la eliberarea enzimelor si a usura digestia.
  • Consumati din plin alimente care contin acid folic (spanac, stevie, fasole, mazare, linte, galbenus de ou), flavonoide (struguri rosii, mure negre, cirese negre, coacaze negre, prune), magneziu (spanac, fasole, grau, busuioc, patrunjel, nuci, migdale), fier, sulfat de seleniu si vitamine din complexul B: 2,3,6 si 12, deoarece toxicitatea in organism poate fi cauzata de deficienta de nutrienti de care ficatul are nevoie pentru detoxifiere. Bazati-va pe salate, fasole, sucuri proaspete, cartofi gatiti cu putin ulei de masline, nuci, seminte, iaurt.
  • Consuma alimente bogate in antioxidanti: contati pe mecanismele naturale de detoxifiere cum ar fi broccoli, varza, conopida, varza de Bruxelles si produsele din soia. Nutrientii care imbunatatesc sistemul nostru imunitar sunt: vitamina C, vitamina E, vitamine din complexul B, zinc si magneziu. Aceste substante nutritive sunt puternic anti-oxidante, capabile sa opreasca cascada de radicali liberi care afecteaza tesuturile.
  • Nu folositi antibiotice decat daca este absolut necesar. Acestea pot distruge bacteriile utile in intestin, care elimina toxinele.
  • Beti multa apa.
  • Faceti miscare, aceasta va duce la cresterea activitatii limfatice, facand corpul sa transpire si sa genereze mai multa urina, ceea ce incurajeaza activitatea ficatului si stimuleaza intestinul sa scape de toxine. Cele mai recomandate sunt exercitiile fizice usoare, inotul, ciclismul sau mersul pe jos.
  • Evitati excesul de sare si zahar. Folositi, in schimb, ierburi proaspete, piper, ardei iute si suc de lamaie pentru a intensifica aroma alimentelor. Prea mult zahar nu este sanatos pentru nimeni, dar ii afecteaza cu atat mai mult pe cei cu un sistem imunitar deficitar.
  • Odihniti-va si incercati sa va bucurati de viata. O minte obosita, stresata, depresiva, duce la un corp bolnav. Conform studiilor, rasul este capabil sa genereze anticorpi, care sunt prima linie de aparare impotriva infectiilor.

Autor: Redactia MedLive.ro

In fiecare dimineata vitMATINA iti aduce sfaturi clare si concise care te ajuta sa traiesti sanatos.

http://medlive.hotnews.ro/vitmatina-cum-ne-mentinem-ficatul-sanatos.html

 

 

 

FICATUL

Puţin mai mare decât o carte obişnuită, ficatul nostru minunat ştie totuşi să realizeze

simultan mai multe operaţii şi reacţii chimice decât ar fi capabile cele mai moderne şi mai

mari laboratoare, calculatoare sau uzine chimice. Acţiunile biologice ale ficatului, ca şi

participarea sa la manifestările noastre vitale sunt ceva mai importante chiar decât cele

ale inimii. În numai o zecime de secundă, el este capabil să efectueze fără greşeală câteva

sute de transformări chimice simultan. De el depind în mod direct digestia noastră,

calitatea sângelui, bogăţia memoriei şi forţa musculară. Ficatul are deci un rol foarte

important în viaţa intimă- şi total necunoacută de fiinţa umană obişnuită – a corpului

nostru fizic care este un microcosmos în miniatură. De acţiunile sale complexe depind

fără îndoială atât sănătatea cât şi viaţa noastră.

Cele 9 proprietăţi ale ficatului:

1. Ficatul secretă zilnic între 0,5 şi 1 l de bilă. Acest lichid amar, de culoare galbenă, ne

permite în primul rând să digerăm grăsimile; pe de altă parte, el ne dezinfectează

intestinele şi ne protejează împotriva diareei şi constipaţiei.

Un ficat obosit nu secretă în cantitate suficientă acest lichid miraculos. Consecinţe:

digestia materiilor grase devine mai dificilă, insuficient evacuate, substanţele nocive

stagnează în intestine, expunând organismul la pericolele rezultând din diaree şi

constipaţie.

2. Ficatul transformă şi „umanizează” toate substanţele care intră în corp (el este acela

care le face perfect compatibile cu structura noastră, modificându-le prin trasmutaţie şi

sublimare frecvenţa de vibraţie pentru ca aceasta să fie la unison cu aceea a aurei noastre,

numai astfel aceste substanţe devenind parte integrantă din corpul nostru şi, într-o

anumită măsură , din noi înşine), pentru ca ele să ne poată hrăni celulele fără a le agresa.

Un ficat slab sau obosit lasă să treacă în întregul organism substanţe străine

netransformate (prin transmutaţie şi sublimare) sau insuficient asimilate, care ne vor

îmbâcsi în cel mai scurt timp cu toxine.

3. Ficatul primeşte totalitatea materiilor digerate şi le controlează riguros, el elimină

excedentele şi reziduurile alimentare, tot el interceptează, neutralizează şi expulzează

către intestin toate substanţele toxice, distruge bacteriile, aşteaptă ca elementele nutritive

să fie transformate prin acţiunea fermenţilor şi enzimelor, pentru a le permite numai

atunci să treacă în sânge.

Un ficat obosit ne asigură imperfect apărarea şi imunitatea corpului. El lasă să treacă în

sânge substanţe neverificate, încărcate încă de toxine şi bacterii nocive. Ca urmare a

acestui fapt, apar în timp diverse maladii şi chiar otrăvirea corpului.

4. Ficatul neutralizează la fel de eficient otrăvurile datorate activităţii celulare cât şi pe

cele provenind din exterior: alcool, tutun, medicamente, carne etc.

Un ficat slab sau obosit se află în incapacitate de a face eforturi suplimentare, tocmai de

aceea atunci el va elimina insuficient aceste otrăvuri care ne intoxică. Pe de altă parte, un

mare număr de celule hepatice sunt distruse în contact cu alcoolul, tutunul, cu anumite

medicamente sau cu unele substanţe chimice. Dacă această distrugere este cotidiană,

ficatul nostru se va micşora şi se va rigidiza gradat, riscând să fie atins de ciroză.

5. Ficatul normalizează circulaţia sanguină în acelaşi mod în care un baraj dirijează cursul

unui fluviu. Asemenea unui burete, el reduce congestiile sanguine care ar putea stânjeni

funcţionarea inimii, putând absorbi până la 1,5 l de sânge pentru a restabili o ciculaţie

normală. Atunci când congestia a fost eliminată, el restituie din nou acest sânge

organismului.

Unui ficat slab sau obosit îi lipseşte supleţea necesară „înghiţirii” temporare a unei

asemenea cantităţi de sânge. Din această cauză, atunci organismul pierde un preţios

normalizator al circulaţiei lui sanguine.

6.Ficatul dozează totodată armonios cantitatea de hormoni din sânge, metabolizează

grăsimile şi proteinile, stochează vitaminele şi zahărul în aşa fel încât acestea să fie

oricând gata să fie folosite. Printre altele, el fixează materialele de construcţie necesare

reclădirii şi consolidării acelor părţi ale corpului care au fost victimile unor leziuni sau ale

uzurii. De asemenea, tot el este acela care elimină excesul de colesterol.

Un ficat slab sau obosit ne va lăsa corpul să îmbătrânească repede fără a-i aduce

hormonii care îi sunt indispensabili. El nu mai digeră atunci grăsimile şi proteinile de

care avem nevoie. Vitaminile şi zahărul nu mai ajung să fie stocate, părţile afectate sau

uzate ale corpului nostru nici nu se mai consolidează şi nici nu se mai reconstruiesc; iar

colesterolul ne invadează vasele sanguine.

7. Ficatul ne asigură permanenţa sau constanţa temperaturii interne.

Un ficat slab sau obosit nu-şi mai poate îndeplini funcţia termică, făcându-ne astfel să

suferim de frig sau de căldură.

8. Ficatul produce un anumit număr de substanţe esenţiale pentru sânge printre care

amintim:protrombina şi fibrina, care îi permit sângelui să se coaguleze; heparina care îl

face fluid şi globulina, substanţă care îl protejează sau îl imunizează faţă de diverse

infecţii.

Un ficat slab sau obosit se privează de substanţele necesare coagulării sângelui, ne

expune pericolului de hemoragie şi lasă ca sângele să se îngroaşe (să devină dens,

vâscos), în dauna vaselor sanguine şi a inimii. El ne abandonează astfel, fără apărare, în

faţa bolilor.

9. Ficatul este de asemenea direct răspunzător de echilibrul sanguin, el normalizează

procentul de fier conţinut de globulele roşii.

Un ficat slab sau obosit nu mai poate interveni pentru alinarea suferinţelor celulelor

noastre, care vor fi înfometate din cauza unui sânge dezechilibrat şi anemiat.

O întreagă carte n-ar fi de ajuns ca să descrie cu precizie toate operaţiile, transmutările,

transformările, reconstituirile, fixările şi sintezele elaborate de ficat, care este un organ

nepereche. A-i pătrunde complet misterele tuturor acţiunilor sale ar echivala cu

înţelegerea miracolului vieţii.

Dimpotrivă, enumerarea maladiilor rezultând direct sau indirect dintr-o dereglare a

ficatului poate fi de natură să ne facă mult mai responsabili faţă de acest agent esenţial al

vieţii corpului nostru. Printre acestea se numără:

-digestie dificilă;

-constipaţie şi diaree;

-apendicită;

-diabet;

-obezitate sau slăbirea exagerată a corpului,

-anamie,

-colibaciloză,

-inflamare, fermentaţii putrede şi spasme la nivel intestinal;

-demineralizare;

-incapacitate de a suporta frigul;

-diverse tulburări auditive şi vizuale;

-boli de piele şi tulburări de pigmentare a pielii;

-arteroscleroză şi reumatism;

-hipertensiune arterială;

-sinuzită, guturai şi bronşită cronică;

-astm, boala fânului şi alte manifestări alergice;

-picioare umflate sau roşii;

-dezechilibrul glandular;

-slăbiciune musculară;

-platfus;

-varice, hemoroizi;

-sterilitate şi impotenţă;

-celulită, depresii;

-tulburări menstruale;

-paralizie datorată sclerozei;

-tuberculoză;

-cancer.

Din fericire însă, natura ne furnizează întotdeauna un anumit număr de indicii sau

semnale care ne avertizează că sănătatea ficatului nostru este în pericol şi am intrat deja

pe panta periculoasă. Graţie acestor semne, putem fi întotdeauna capabili să ne decelăm o

eventuală oboseală hepatică. Aceste semne (care pentru yoghin ar trebui să fie nişte

semnale de alarmă) sunt următoarele:

– limba mai mereu foarte încărcată şi miros urât al respiraţiei;

– ameţeli dese sau chiar senzaţii de sfârşeală;

– balonări şi gaze de fermentaţie în exces;

– migrene şi dureri de cap;

– insomnii, somn agitat;

– urină încărcată sau prea limpede;

– culoare galbenă a pielii şi o privire obosită;

– nas roşu şi pete de culoare închisă pe faţă.

Pentru a evita ca aceste semne de rău augur să se instaleze în organism şi pentru a nu ne

lăsa copleşiţi de aceste infecţii, trebuie să acţionăm ca yoghinii din timp, mai înainte ca

ficatul, organ vital pentru noi să se degradeze. Ştiind toate acestea, noi trebuie, cu alte

cuvinte, să-i cunoaştem „prietenii” şi „duşmanii”, în special printre alimentele pe care noi

le consumăm zilnic. Astfel, într-o alegere conştientă şi pe deplin responsabilă, ca yoghini

care deja considerăm că avem o mai mare voinţă, ar trebui să spunem cu hotărâre:

NU: zahărului alb rafinat, produs chimic „pur”, care ne agresează ficatul şi pancreasul

prin simpla sa concentraţie. Neconţinând nici unul dintre fermenţii necesari bunei sale

asimilări; el (zahărul) constrânge ficatul să acopere această carenţă cu preţul unui efort

suplimentar care îl face să furnizeze el însuşi substanţele deficitare. Acest zahăr alb ar

trebui deci să fie permanent alungat de pe masa noastră, în locul lui putând fi utilizat

(doar la mare nevoie), mai curând ca un condiment decât ca un aliment, zahărul roşu de

trestie.

DA: mierii naturale, fructelor proaspete (în special lămâile) şi fructelor uscate dulci, care

vor putea înlocui foarte avantajos zahărul alb. Ele alină totodată tulburările hepatice şi

favorizează funcţionarea armonioasă a ficatului (în special lămâile, care îl drenează şi îl

stimulează în mod deosebit);

NU: sării recristalizate şi rafinate, care este un alt produs chimic pur (clorura de sodiu).

Întocmai ca şi în cazul zahărului şi făinii albe, rafinarea artificială îl privează de orice

element viu. Din nefericire, acest tip de sare este folosit în exces în alimentaţia noastră.

DA: sării marine nerafinate, purtătoare de viaţă şi vehiculatoare a unor subtile fluide

benefice;

NU: uleiurilor rafinate, margarinei şi grăsimilor animale, nefaste pentru sănătatea

noastră. Primele, după cum se ştie, sunt fabricate prin intermediul unor procedee care

distrug complet enzimele şi vitaminele, lăsând probabil diverse urme de catalizatori şi

conpuşi chimici utilizaţi deja, foarte periculoşi pentru ficat. În ceea ce priveşte grăsimile

animale, ele sunt acelea care accelerează necroza celulelor hepatice.

DA: uleiurilor obţinute prin presare la rece, fără solvenţi chimici, care luptă eficient

împotriva colesterolului; îndeosebi uleiul de măsline care este întotdeauna extraordinar

pentru ficat şi care, fiind emulsionat cu lămâie, expulzează în timp record calculii biliari.

NU: conservelor. Pentru a se păstra fără să se altereze, alimentele trebuie să fie fierte de

mai multe ori, adăugându-li-se şi anumite substanţe chimice de sinteză (conservanţi). În

urma acestui tratament, ele nu mai au nici o valoare alimentară biologică şi ne iau

totodată posibilitatea de a utiliza vitaminele conţinute în alimentele crude.

DA: legumelor şi plantelor crude sau fierte numai atât cât trebuie: morcovii, sfecla,

varza, anghinarea, ţelina, păpădia, prazul sau usturoiul care fluidifică secreţiile bilei,

vindecă hepatita şi restabilesc pe cale naturală funcţiile hepatice.

NU: pâinii albe, pastelor făinoase şi produselor de patiserie. Diversele lor forme şi

preparări, adeseori foarte apetisante, ascund în realitate absenţa substanţelor vii şi a

vitaminelor, aceasta datorându-se lipsei grâului integral şi a tărâţei atât de pregnant

revitalizante. În schimb, aceste produse sunt bogate în coloranţi, arome chimice şi diverse

alcooluri. Prezenţa atâtor elemente nefaste, combinată cu carenţa în vitamine, enzime şi

săruri minerale obosesc rapid ficatul, care nu mai poate asigura digestia şi neutralitatea

lor.

DA: pastelor alimentare şi pâinii integrale, care ar trebui să constituie baza alimentaţiei

noastre. Într-adevăr, toate vitaminele şi aminoacizii pe care îi putem găsi în făina

necernută protejează în mod natural celula hepatică împotriva agresiunii toxinelor.

NU: cărnurilor şi mezelurilor. Să ne reamintim că ele sunt pline de proteine de proastă

calitate, „de mâna a doua”, cum s-ar spune, fiind deja folosite de animalele din care

provin. Aceste proteine sunt însoţite de toxine şi deşeuri a căror asimilare ne epuizează

foarte mult organele digestive. În special mezelurile (dar şi carnea, aproape la fel de mult)

conţin diverse substanţe chimice care ne obosesc şi ne mortifică ficatul. Să nu uităm de

asemenea, că tocmai ca şi bazele azotate, carnea acidifică sângele şi că un organism

acidifiat devine un teren propice dezvoltării unor maladii grave, cum ar fi chiar cancerul.

DA: cerealelor complete (cum ar fi soia), ciupercilor, legumelor uscate, brânzeturilor

naturale şi ouălor, care în viitor vor înlocui cu succes cărnurile şi mezelurile, proteinele

lor pure sunt de primă calitate, ele îi permit ficatului să se refacă fără să-l polueze cu

toxine.

NU: alimentelor sintetizate chimic, medicamentelor alopate (numai atunci când le putem

înlocui cu remedii naturiste, total nenocive), tutunului şi alcoolului (serios?). În contact

cu aceste veritabile otrăvuri, un mare număr de celule hepatice mor, iar vasele sanguine

se rigidizează, devenind mai fragile şi peirzând şi o parte din capacitatea lor circulatorie.

Insuficient energizat, oxigenat şi hrănit, ficatul suferă şi se sclerozează. El nu mai are

suficientă forţă vitală pentru a reface celulele deteriorate, pentru a elimina colesterolul în

exces, pentru a elabora anumite vitamine şi a filtra substanţele nocive. Încetul cu încetul,

se instalează astfel o intoxicaţie generală.

DA: alimentelor naturale care ne ajută să ne dezintoxicăm. Dacă vom înlocui otrăvurile

alimentare cu elementele de construcţie conţinute în alimentaţia biologică, ficatul se va

reconstitui şi va funcţiona din nou la parametrii săi normali.

NU: surmenajului şi sedentarismului, suprasolicitării fizice şi intelectuale, angoasei şi

fricii, care constituie tot atâtea otrăvuri ce ne intoxică celulele corpului. Lipsa mişcării

sau exerciţiului fizic (cum ar fi gimnastica sau posturile sunt parţial răspunzătoare de

apariţia constipaţiei, ca şi de insuficienţele respiratorii. În aceste condiţii, ficatul nu mai

ajunge să elimine din organism o cantitate suficient de mare de deşeuri. Acumularea lor

ne poate afecta măduva spinării, durificănd-o, aceasta conducând la paralizie.

DA: relaxării profunde şi exerciţiilor fizice în aer liber (cel mai bine ar fi la mare sau la

munte), sau practicii Yoga, care ne vor salva din acest pericol. Atunci când ficatul

dispune de timpul necesar eliminării substanţelor nefaste, organismul se dezintoxică mult

mai uşor. Aceste tehnici corporale ne aprofundează şi capacitatea respiratorie, prin

intermediul căreia ne putem debarasa de aerul viciat, rezidual din plămâni. Ele sunt

aşadar foarte necesare purificării corpului şi ficatului.

Unele dintre aceste reguli sau principii de bază ne pot părea prea severe şi limitative.

Trebuie însă să realizăm că ele constituie baza unei cunoaşteri care ne este vitală. Este o

prostie crasă să neglijăm aceste reguli pline de bun simţ sub pretextul că suntem interesaţi

în primul rând de spirit şi mai puţin de trup (aşa cum, din neînţelegere şi lipsă de

maturitate au tendinţa să facă şi unii yoghini începători), pentru că un trup bolnav se va

aşeza implacabil de-a curmezişul spiritualizării noastre forţate. Să nu uităm acel înţelept

dicton latin „MENS SANA IN CORPORE SANO” (Minte sănătoasă în corp sănătos”);

bolile ne handicapează, frânându-ne dezvoltarea sau ascensiunea spirituală şi

concentrându-ne uneori foarte eficient realizarea aspiraţiilor şi idealurilor noastre înalte.

De fapt, orice boală trădează un anumit dezechilibru în fiinţă. Cunoaşterea mecanismelor

prin care sănătatea noastră se poate deregla ne permite să învătăm şi să folosim

nenumărate metode pentru a o restabili. La fel cum un bun meşteşugar lucrează cu

instrumente foarte bune, şi noi trebuie să ne ameliorăm starea principalului nostru

instrument: corpul. Redobândindu-ne sau păstrându-ne nealterată starea de sănătate,

eliberăm forţele binefăcătoare care erau ascunse în noi înşine, putând de acum înainte să

folosim inteligent aceste forţe pentru realizarea ideilor noastre creatoare.

Instrumentul este deci corpul, iar o piesă esenţială a acestuia este ficatul, care

îndeplineşte atât funcţia de”gară de triaj” cât şi cele de centru distribuitor, uzină chimică

şi centru anti-otrăvuri în organismul nostru. Trebuie deci să-l protejăm cu deosebită grijă

şi să reţinem foarte bine următoarele 10 precepte de aur care, dacă vor fi cu adevărat

respectate, ne vor menţine mereu ficatul într-o condiţie excelentă:

1) Nu ne vom obosi niciodată ficatul aducându-i o alimentaţie plină de deşeuri şi toxine;

2) Nu ne vom otrăvi ficatul lipsindu-l de alimentele bogate în celuloză, care accelerează

evacuarea deşeurilor;

3) Nu ne vom deteriora sau agresa niciodată ficatul cu alcool sau cu tutun;

4) Nu ne vom slăbi puterea de apărare a ficatului consumând numai alimente acide şi

azotate;

5) Nu ne vom distruge ficatul cu alimente denaturate sau printr-un abuz de medicamente

chimice.

6) Nu ne vom surmena niciodată ficatul printr-un exces de hrană;

7) Nu vom cere niciodată ficatului eforturi suplimentare administrându-i alimente greu

digerabile;

8) Nu ne vom usca ficatul pritr-o circulaţie sanguină deficitară care nu-i aduce sânge

proaspăt;

9) Nu ne vom sufoca niciodată ficatul privându-l de oxigen;

10) Nu ne vom congestiona niciodată ficatul refuzăndu-i o dietă hidrică care i-ar permite

să respire şi să se odihnească.

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: